Посебна издања

Едиција ПОСЕБНА ИЗДАЊА објављује научне монографије (индивидуалне или колективне) посвећене најзначајнијим друштвеним питањима, која су у њима детаљно обрађена. До сада су објављене две овакве монографије. У овој едицији је планирано и објављивање превода значајних иностраних књига.

Покондирена тиква

Улога уредника ове књиге за мене је истовремено и понос и част, јер је Јован Стерија Поповић рођен у мом Граду Вршцу који називамо „Највећи јапански град у Републици Србији“, јер је угостио највећи број уметника и спортиста из Јапана у претходној деценији. Наша жеља је да Стеријина дела живе у Јапану, како кроз књижевност тако и на даскама које живот значе. Писац је комбиновао књижевну генијалност, посебно у комедији, са снажним деловањем у развоју образовања, културе и институција у Србији. „Покондирена тиква“ је комедија која приказује карактер жене која јавно покушава да се представи као виша класа, али је њен „tate-mae“ (вештачки имиџ) потпуно одвојен од њеног „honne“ (искрена мисао). Тај раскорак између онога што желимо да будемо и онога што јесмо резонује јапанским концептом „tate-mae vs honne“. Кроз универзалну комедију карактера, Стерија нас у савременом друштву тера да се кроз смех запитамо: Ко смо, заправо, кад скинемо маске?

Pokondirena tikva korica vertical 1 scaled
Prednja korica 1

Симбол слободе и јединства - Кратак историјат државне заставе модерне Србије

Заставе представљају саставни део људске цивилизације будући да су преко одређених декоративних елемената представљале различите симболе идентитета и комуникација.
Историја застава показује креативност и прилагодљивост човечанства у коришћењу визуелног дизајна за изражавање различитих колективних вредности, те указује на њихов трајни значај у различитим културама и епохама. 

Два века српске карактерологије

Сaма проблематика карактерологије и менталитета једног народа захтева мултидисциплинарност, обухвата сва она научна подручја која имају додирне везе с њом, на шта прегнантно указује класик наше карактерологије Владимир Дворниковић. Тако и овај наш библиографски попис радова пружа веома богат именик најистакнутијих српских научника који су се са свог аспекта бавили карактерологијом и менталитетом свога народа.

poster
Poster

О српској уметности с љубављу. Књ. 2

Иако је обим ове хрестоматије условио број студија, игром случаја она на известан начин почиње монументалном композицијом Марка Мурата Долазак цара Душана у Дубровник, довршеном 1900, исте године и награђеном на Светској изложби у Паризу, а завршава се асоцијативно апстрактном сликом Камена пучина (1951) Петра Лубарде, која антиципира апстракцију као један од водећих смерова код нас. Између ових слика налазе се и оне осталих протагониста српске уметности, које су достојне светских музеја и галерија.

Дадо: феномен живота кроз сликарство

Kада се млади Миодраг Ђурић, познат као Дадо, око 1952. године настанио у поткровљу код своје тетке по мајци Вукице Милошевић, зване Вуле, у Страхињића Бана у Београду, већ је био у сукобу. Прекинуо је са социјалистичким реализмом који су покушали да му наметну у Уметничкој школи у Херцег Новом (1948–1952), где је предавао његов ујак по мајци Мирко Кујачић, који га је примио убрзо након смрти мајке, у јануару 1945. године

Monografija DADO scaled 1
Fondacija za srpski narod i drzavu

Српска напредна странка (1881–1919) Идејни корени – развој – деловање

Борба за обнову српске државе – „васкрс државе српске”, како је националноослободилачку борбу српског народа, започету Српском револуцијом 1804. године, назвао знаменити Стојан Новаковић у истоименој студији објављеној 1904. године на стогодишњицу почетка Првог српског устанка, окончана је 1878. године на Берлинском конгресу.

О српској уметности с љубављу

Са зебњом сам се суочила са својим радом, али и самом собом. Као кустос Збирке југословенског сликaрства XX века Народног музеја Србије посветила сам се безбедном смештају, обради и излагању дела која су ми поверена на чување, али и одгонетању питања: Зашто најстарија и најугледнија музејска установа код Срба нема Збирку српског сликарства XX века?
Poster
poster

Историја у логору

Реч логор упућује на спутану слободу, на заробљеност, на власт онога ко држи логор над оним ко је логору, на присилу над жртвом, на злостављање, на убијање… Као што се људи заробљавају и одводе у логор, тако силници овога света настоје и историју да „заробе“; као што се над људима спроводи насиље да би се они преумили, тако се и над историјом спроводи насиље да би се она прекројила…

Екологија на раскрсници

Трећа деценија XXI века показује нам колико је наша цивили- зација осетљива, крхка и трагична. Поред свих технолошких достигнућа које је цивилизација стварала у другој половини прошлог века, и у протекле две деценије овог века долазимо до сазнања да заправо нисмо толико напредовали колико смо сами себе у то убедили.
knjiga 1 750x510 1 e1716473908566